שרשרת זהב אמיתי או מצופה? איך נבדיל ומה נעדיף

שרשרת זהב אמיתי או מצופה? איך נבדיל ומה נעדיף

בשנים האחרונות המונח גולדפילד נכנס יותר ויותר לתודעה, ולמרות שאכן, הוא כולל זהב, מדובר רק בציפוי וישנו הבדל מהותי בין שרשרת זהב מצופה לשרשרת מזהב אמיתי. מה ההבדל? ומדוע זהב עדיף? ריכזנו עבורכם את הדברים החשובים.

כדי להבדיל בין זהב אמיתי למצופה יש קודם כל להבין מהו זהב אמיתי, במיוחד כשהדבר נוגע לייצור תכשיטים. באופן כללי לא ניתן להשתמש בזהב טהור של 24 קראט לייצור תכשיטים היות והתוצר הסופי לא יהיה עמיד לאורך השנים. לכן כדי לייצר תכשיטים מערבבים למעשה בין זהב לבין מתכות אחרות, או אז מתקבל חומר אותו ניתן לעבד, לרקע ולעצב לכדי תכשיטים מסוגים שונים.

מהו ציפוי זהב?

אם כן השילוב בין זהב לבין מתכות אחרות מאפשר לנו ליהנות מתכשיטים יפים ועמידים אשר את טיבם ואיכותם ניתן למדוד במונחים של קראט. ציפוי זהב אומנם כולל זהב, זה נכון, אולם כמותו זניחה ולא רק, אלא שמדובר בציפוי בלבד. למעשה התכשיט עצמו מיוצר ממתכת רגילה המצופה בזהב, כאשר לרוב יהיה זה זהב בדרגות טוהר נמוכות של 10 קראט.

כיצד מבדילים?

היות ובתעשיית התכשיטים קיימים גם זיופים, חשוב לאמוד על ההבדלים בין זהב אמיתי למצופה. אחת הדרכים לעשות כן היא לוודא מאין הגיע חומר הגלם, היות וישנן מדינות אשר ידועות בשיווק ומכירה של מוצרי זהב מזויפים. כמו כן יש לדעת כי זהב אמיתי אינו מתמגנט בניגוד למתכות אחרות, מה גם שהוא לא יכול לגרום לשום ריאקציה על העור (כמו למשל פריחה או אדמומיות). כמובן שישנם תהליכים כימיים אותם ניתן לבצע כדי לבדוק באם מדובר בזהב, אולם אם אינכם בטוחים מוטב כי תפנו לאנשי מקצוע מומחים בתחום על מנת שיספקו לכם הערכה מדויקת ויקבעו באם מדובר בזהב אמיתי או ציפוי.

מה היתרונות של זהב אמיתי על פני ציפוי?

אנשים רבים פנו לרכישת תכשיטי גולדפילד אשר מהווים תחליף לתכשיטי זהב למראית עין. יודעי דבר ישכילו להבין כי לא ניתן להשוות באמת בין שרשרת מזהב אמיתי לבין שרשרת המצופה בזהב מסיבות רבות ומגוונות. למרות שזהב הוא מתכת יקרה אשר דורשת השקעה, התמורה תהיה גבוהה יותר ולו רק בשל העובדה כי ערכו של הזהב נשמר לאורך השנים, הוא אינו מתכלה ושומר על איכותו גם כאשר עובר זמן רב. לכן כאשר רוכשים שרשרת מזהב אפשר להיות בטוחים כי תהיה זו מתנה שתישמר לכל החיים וגם אם תצא מהאופנה, ניתן להמיר אותה לכדי תכשיט אחר או לזהב גולמי.

נסכם ונאמר שליד תכשיטי זהב, שרשרת מצופה זהב היא לא יותר ממתכת זולה שניסתה להתחפש לדבר האמיתי. אין מדובר באותו תכשיט עמיד ויוקרתי אותו כל אחד ואחת ישמחו לקבל או להעניק במתנה לאנשים אהובים ומיוחדים.

צור קשר
בוא נכין את התכשיט הבא שלך
[wc_errors]